מסע בשדרות מדיסון

יצאתי בבוקר מהשכונה ובשלט הפרסומת הראשון שהשטלת לי על המרחב הציבורי שכבה לה ריינה (כך כתוב בשלט) המפרסמת, כפי הנראה, ג'ינסים. לא ברור לי איך החזה החשוף ותנוחת הקורבן על המיזבח מוכרים דבר מלבד את גופה של המנוחה אבל קטונתי מול ענקי הפרסום…

בדרך לאיילון עברתי עוד שני שלטים שרצו למכור לי נעליים (טוב, לא לי אלא לאישה אופנתית יותר ממני) אם כי לא ברור לי איזה נעליים כי הייתי עסוק בלהביט ברגליה החשופות  ותנוחתה המתפתלת של הדוגמנית בכל שלט. הפעם אומנם עומדת אבל בוא נאמר שלא בדרך לעבודה…

על האיילון צעדו לקראתי מספר נשים ענקיות, יותר נכון חלקיקי אישה שנועדו למכור לי עוד פריט אופנה כלשהוא. אחת הנשים ללא ראש (מיותר לגמרי) אבל עם חזה ורגליים לרוב. ועל בניין משרדים ברמת גן עמדה דמותה הענקית של אישה ישראלית משוחררת וגאה (כך יעיד חזה מלא גאווה שהציגה לעולם…

עליתי לירושלים והדבר הראשון שסמתי לב אליו הוא החוצפה שבו הפקירו אותי המפרסמים ונתנו לי "להנות" מנוף טבעי ללא הכרה בזכותי הבסיסית להיות מופגז על ידי פרסום וכמובן ההדרה…

לא תאמינו אבל לנשים בירושלים אין זכות להיות מוצגות ערומות על שלטי חוצות. נשללה מהם הזכות להיות מוצגות לראווה כאוביקטים מיניים וכחלקי אדם שנועדו לנוי בלבד.

ברגעים אלו אני מודה לאלי שדרות מדיסון על כך שאני תל אביבי ושניתנת לי ובעיקר לבנותי את הזכות לבחור בדימויי מגדר משפילים ובדימוי גוף בלתי מציאותי ובלתי נ יתן להשגה…

רק שלא ידירו אותם מהפרסומת של אדי… רק זה לא.

הבעיה שלנו היא ששוב הפקרנו את השטח לדוסים. הפקרת השטח בידיהם השאירה רק את הפרשנות החולנית שלהם ל"צנעה". את הפרשנות שלנו לצנעה וכבוד מצד אחד ול"החפצה" והזנייה מהצד השני אנחנו לא מעיזים אפילו לחשוב כי זה לא ליברלי וPC להגיד או לחשוב.

תחזירו לי את המרחב הציבורי שלי. תפסיקו להדיר אותי ממנו ותתנו לי לגדל את הילדות שלי בלי דימויי המין וההתנהגות שלכם.

הילדה שלי תדע שהיא יכולה לתרום איברים ולהיות מה שהיא רוצה גם בלי שלטים בירושלים ולא יהיה שום רב שיגיד לה לא לעמוד ליד קברי. אבל מה ההבדל הגדול בין להדיר אותה משלטי חוצות בירושלים לבין למקם אותה בנוכחות מוגברת בעיקר בתפקידי מין בתל אביב?

אני כבר מעדיף את ירושלים.

אבל ככה אני. שמרן.

להשאיר תגובה

