אני אוהב שוקולד ועוגות גבינה…

אתחיל בגילוי נאות.
אני לא אוהב את חנין זועבי.
אני גם לא אוהב את שלי יחימוביץ' וזה לא בגלל שהיא "מכוערת". האמת שאני לא אוהב גם את…
האמת היא שבגלל שאני שמאלני אז בעצם אני לא אוהב אף אחד. אפילו את רבין אני לא אוהב.
לא אהבתי אותו לפני וגם אחרי אין לי יותר מדי בשבילו.

אני אוהב שוקולד ועוגות גבינה. אני אוהב את הילדים שלי, בדרך כלל ואפילו את אישתי.
אני חולה על סנדוויצ'ים, בעיקר שאני מכין.

התלמידים שלי תמיד מתלוננים שאני או מורה אחרת "לא אוהבים אותם" ואנחנו מסבירים שאין כאן שום עניין של אהבה. בכלל, במערכת ציבורית אין מקום לאהבה או לשנאה. כך גם במערכת הפוליטית.

זהו. עד כאן הגילוי הנאות ועכשיו לענייננו.
כבר כמה שבועות שאני מנסה להבין מה הקטע של ועדת הבחירות המרכזית עם חברת הכנסת חנין זועבי. והבנתי שהסוד כנראה טמון במקום שאותו אני לא מבין ואז אני כמובן פונה למתמטיקה.
אחרי מחקר מעמיק בשעות הקטנות של הלילה הגעתי למשוואה זו המסבירה את ההבדל שבין חנין זועבי לחבר כנסת אחר (או חבר כנסת בעתיד) לדוגמת פייגלין. כאשר P הוא מידת הפרנויה (גם כאשר היא מוצדקת) המוכפלת ב(Atz) שהיא תקיפת חיילי צה"ל נוסיף לה את (J) או (At) שהם יהודי או ערבי בהתאמה ועוד (YS) או ((P) שהם יהודה ושומרון או פלסטין בהתאמה הרי שברור שהדבר היחיד המבדיל בין חנין זועבי לבין פייגלין (זו ארצנו… אני שוכב על כביש החוף ומחכה ששוטרים יבואו לפנות אותי) או צחי (אם אני כבר בחופשה בסיני אולי נתקוף חיילי צה"ל מהגג של איזה בית בימית) הנגבי או רבני "הבית היהודי" וחלק ניכר ממועמדיה לכנסת… ההבדל היחיד בין אלה לבין חנין זועבי היא העובדה שחנין זועבי היא ערביה והטריטוריה/ישות עליה היא נלחמת נקראת פלסטין ולא יו"ש או מדינת יהודה.
image

פשעה האמיתי של זועבי הוא שהיא אינה דואגת לאינטרסים של הבוחרים שלה וזה, עם כל הכבוד, התפקיד שלנו. איך היא מעיזה…

מה בדיוק אנחנו מצפים מחנין זועבי או מערביי ישראל בכלל, for that matter?

האם באמת אנחנו (וגם ההזויים שביננו) חושבים שאפשר לצפות מח"כ ערבי או אזרח ערבי לתמוך בישראל כמדינה "יהודית ודמוקרטית"?, לשיר את התקווה או להניף בגאווה את דגל ישראל?
הרי ברור לכולם שכל אזרח או לפחות מנהיג ערבי שעונה על קריטריון ה"נאמנות" הוא שקרן, טיפש או בוגד בעצמו ובעמו ובכל מקום אינו ראוי להיות נציג ציבור.

אם נשפוט את חנין זועבי על פי מעשיה הרי שהיא לא מגיעה לקרסוליהם האנטי מימסדיים של כמה מ"בכירי" הבית היהודי, פייגלין והנגבי, ינוקה של ממש בכל הקשור לתקיפת חיילי צה"ל.
אם לשפוט אותה על פי דעותיה הרי שאפשר רק לשבח אותה על אומץ ליבה לעמוד ולהגיד לנו באמת את מה שכל ערבי ישראלי רוצה להגיד.
פסילתה של חנין זועבי מלרוץ או לשרת בכנסת משולה לקביעה שמרטין לותר קינג הוא בוגד באומה האמריקאית על כך שדרש שהאומה תתיחס בכבוד ובשיוויון לאזרחיה השחורים.
בודאי שהיו כאלה שאמרו גם את זה.

להשאיר תגובה

